Hakuna Matata

2007-11-15
15:54:11

Smoothie! /S
Fick en förfrågan om att lägga ut recept på smoothies.

Jag har tyvärr inget som jag testat själv, när jag gjort så har jag bara tagit lite vaniljyoghurt och mixat med bär av något slag i stort sett så det har ju kanske inte varit äkta smoothies. Men här kommer ett recept som jag tycker lät mumsigt!


Smoothie

Ingredienser 1 port.:
  • 2 dl valfria bär
  • 1 msk honung
  • 2 dl yoghurt
  • ev. lime (kanske inte ngt man har hemma så jag skulle nog bara ta lite vatten för att späda ut det)

  • Så här gör du:
    Kör 2 dl valfria bär (här hallon och blåbär) med 1 msk honung och 2 dl yoghurt. Toppa med syrlig lime om så önskas





    En onyttig variant på smoothies är ju milkshakes som vi gjorde igår :)

    Då körde vi lite blockchoklad i mixern, hällde i en skvätt mjölk, en matsked kakao, några skedar glass och en banan... mumma det!!

    Kommentarer:
    #1: morsansa

    tackar så mycket gumman min

    2007-11-15 @ 18:53:08
    #2: morsansa

    tackar så mycket gumman min

    2007-11-15 @ 18:53:29
    Kommentera inlägget här:
    Namn: Kom ihåg mig?
    Mailadress:  
    Bloggadress:  
    Kommentar: