Hakuna Matata

2007-11-25
17:07:34

Pepparkakorna är bakade! /S

Nu är vi färdiga - det var alldeles lagom mycket deg jag köpt, blev tre plåtar - kanske hade blivit en halv till om Tobias kunde låtit bli att nalla av degen.
Sen blev det kristyr och nonstop på - superfina! Tyvärr dog kameran efter mitt första kort - det är faktiskt sant - tog med Tobbes kamera men orkar inte riktigt lägga in de korten nu, sorry!

Tentaskrivandet går pissdåligt, har lite svårt att kunna koppla mina tankar till litteraturen - fattar verkligen inte hur hon kunde formulera frågan så för den passar inte ihop med litteraturen alls - men ändå måste jag stödja mina tankar på litteraturen. Det står att man får använda litteratur från tidigare kurser, men tyvärr kan jag inte komma på någon bok som behandlar ämnet så direkt även om mångkulturalitet är sådant som diskuteras hela tiden... i alla fall är det svårt att minnas exakt vilken bok det var, man har ju samlat på sig en del under de två tidigare åren!

Andra frågan är lite lättare, är egentligen bara att rapa upp vad som sagt under seminarierna, och det som sagts på seminarierna är taget ordagrant ifrån litteraturen - så där handlar det mer om en lathetsfråga.... jag blir så låst när jag fastnade på första frågan så jag har svårt att komma igång även på den andra. Så jag tror jag ska lägga ner tentan för dagen och läsa annan kurslitteratur istället. Kanske kommer igång bättre imorgon när jag pratat med de andra i klassen lite....?

Det har i alla fall varit en skön dag med badminton och lite pepparkaksbak. Sen blir det mys i soffan, älskar kanal 5 som kör sina söndagsfilmer redan klockan 20! Idag visade de någon komedi som hette Under Toscanas sol. Förmodligen ingen höjdarfilm eftersom man inte lagt titeln på minnet - men att den börjar redan kl. 20 är värt en hel del...




Update:
Filmen var helt okej - inte direkt bra - men perfekt en regning dag och man inte har något bättre för sig!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: