Hakuna Matata

2007-11-16
23:26:56

Hairspray /L

Igår såg jag filmen Hairspray. Jag visste inte mycket om den innan men jag blev positivt överraskad. Den var bättre än förväntat och väldigt sockersöt. För er som inte vet handlar den om 17-åriga Tracy som älskar sång och dans. Hennes högst dröm är att vara med i "The Corny Collins Show" men hennes kroppsstorlek skiljer sig från resten av deltagande ungdomar. Tracy tänker ändå göra allt för att komma med, trots sin mammas (John Travolta) inte så positiva inställning. Filmen tar även upp de svartas integrering i tv, något som Tracy stöttar vilket sticker i mångas ögon. Som jag sa är filmen väldigt sockersöt med mycket musik och dans, härliga stora frisyrer och kläder. Jag tyckte om den men då hade jag i och för sig inga högre förväntingar. Den klassas förmodligen under "tjejfilm" som kan ses till expempel när pojkvännen stuckit till Karlstad och du sitter ensammen hemma i lägenheten =)....

image842


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: