Hakuna Matata

2007-11-21
18:20:13

Dåligt humör... /S

Nu har jag spenderat två timmar på ytterligare ett värdelöst seminarium - hon började dock med en halvkass föreläsning om hinduismen men som sagt den var lite halvkass och rörig och det känns som att man kanske ska ha en sådan föreläsning INNAN man ska läsa en text som diskuterar religionen - sorry alltså men hon är kass som föreläsare...
Vi fick även hemtentan i samband med seminariet - och det är väl ingen som blir på glatt humör av att få en sådan i handen?!
Sedan så har vi tvättstuga och eftersom Tobias har sitt lilla grabbgäng här så får jag ta den - vilket är helt okej men det gör mig inte på bättre humör direkt...
Sedan så har jag efter lite småprat på msn med syster yster insett att den här månaden är lite utav en ekonomisk mardröm då julklappar kommer gå på ungefär 600 kr exklusive Ts present - jag har inte köpt något till honom än men har ju tänk lägga ungefär 300kr som jag brukar - sedan ska det köpas doppresent så bara presenter kommer kosta mig 1000kr ungefär + alla skiträkningar + ett lägre studiebidrag i nästa månad = tomt sparkonto...
Men man får väl vara nöjd att man inte behövt sälja fonder under hela höstterminen, och kanske får jag ha Simba mer under vårterminen så jag klarar mig utan att behöva sälja något även då.

Jaja - hursomhelst har detta inte varit en dag med goda nyheter eller insikter vilket är anledningen till mitt något sura humör.
Tobias och hans polare är påväg ut, ska till ngn pub och kolla in fotbollen - och själv ska jag styra stegen mot Konsum och inhandla en mumsig chokladkaka som ska avnjutas i TV-soffan... känns inte som att det kommer bli så  mycket mer pluggat för min del, känner ett litet lätt dunkande i huvudet så det blir inte mer än nödvändigt som läses idag.

jaja, nog från sura kärringen!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: