Hakuna Matata

2007-05-06
16:47:42

Trasig cykel :( /S

Den här helgen har varit så himla skön! Idag har vi städat lägenheten, något som var mycket väl behövligt... är så skönt nu när det är gjort. Efter det satte vi oss ute på vår innergård och pluggade, tror faktiskt jag fick lite färg. Sen gick vi även en långpromenad.

Det enda trista är att min cykel är trasig. Det går väl att cykla lite på den men den känns inte så säker då mitt bakhjul är löst, och det går inte att skruva åt det. Så nu har jag bestämt mig för att investera i en ny cykel i sommar. Det innebär tyvärr att jag måste avstå från vår resa i sommar Linda. Men med de planer du och Jason har så behöver ävl ni kanske också spara in lite slantar. Vi kan ju alltid försöka hitta på något billigare alternativ, kanske en dag i Vattenparken i Sunne eller något?

Måste säga att jag är ganska nöjd med min klippning. Det känns verkligen att det är friskt nu, och det kräver inte någon direkt styling då hela håret lockar sig om jag låter bli att borsta det :)
Jag har haft i den där dunderkuren, och den var väl helt okej, men jag vet inte om den verkar vara bättre än den hårinpackning jag redan har, problemet är bara att jag är dålig ¨på att använda den! Men nu ska det bli ändring på det. Jag har nämligen börjat äta vitaminer särskilt för håret, jag avslutar varje dusch med att skölja håret i iskallt vatten då detta stänger hårstråna och håret blir blankare, jag har helt slutat att borsta håret när det är blött då det är dubbelt så ömtåligt som när det är torrt, så nu får jag bara se till att börja använda inpackningen oftare...
Vad tyckte du om inpackningen Linda, testat den än?

Någon dag den här veckan ska jag ta mig in till stan och köpa den där hudlotionen jag gav Linda, är jättetorr och jag tycker den verkade väldigt bra. Eller?

Nu ska jag plugga lite :(

kram kram


Kommentarer:
#1: Pumba

Du coh ditt hår, jag vet ingen som håller på lika mycket med det som du =)).
Jag provade inpaktningen igår, och det kändes riktigt bra faktiskt. Dagen efter är det inte fett som det brukar bli med andra inpaktningar. Lotionen har jag varit dålig på att använda, men den är bra när jag väl gör det ;) Provade att slipa mina håriga ben igår men det funkade inte så bra. Ska man vara blöt eller torr?
Det är lungt, vi får hitta på nått annat roligt istället!
Ps. Har ni någon cykel i Karlstad som jag kan få låna nästa vecka (ons el tors)?? Våra är trasiga. Kramkram

2007-05-06 @ 17:46:55
#2: Manny

du ska vara torr när du slipar benen. Första gången kan man få hålla på en stund, men håret växer inte tillbaks lika fort tycker jag o sen är det bara att hålla efter.
Jo vi har en cykel extra som ingen använder, det är bara du ringer hem, inga problem!

2007-05-07 @ 19:16:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: