Hakuna Matata

2007-05-07
19:33:48

sj-ljudet. /S
...visst låter det spännande... not! Det är en av mina VFU-uppgifter att ta reda på massa information och hur man undervisar i sj-ljudet. Mentorn sa att man inte längre undervisade så mycket i stavning då han insett att det bara är de som redan kan stava som verkligen förstår stavningsreglerna, de andra brukar lära sig genom att de läser mycket. Hur som helst måste jag försöka skriva en stavningsnyckel, men det får vänta någon dag.... känner mig inte särskilt motiverad till det just nu.

Idag fick min älskling veta att han kanske fått ännu ett jobb, förutom KBAB så kanske han ska jobba på min pappas jobb de första veckorna, så han kommer nog tjäna en hel del i sommar. Kan dock inte säga att jag är avundsjuk... jag skulle inte klara av att bara vara ledig i 1,5 och sedan plugga igen nästa höst...
Även om han fått jobb så är det synd om honom då han har världens ryggont, tror det är någon muskelbristning eller något, idag hade han inte tagit sig ur sängen stackaren... får hoppas det blir bättre snart...

Nu ska jag iväg och handla lite innan jag ska se på Ceasar på 4+.

Kram kram

PS. Linda, det är bara du ringer mor o far, de har en cykel de inte använder! DS

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: