Hakuna Matata

2007-05-23
11:40:22

Plugga, plugga, plugga! /S
Det närmar sig slutet på min inriktning men det är desto mer plugg att hinna göra innan slutet!! Idag måste jag hinna med att göra alla uppgifter som ska in i denna kurs för att i helgen börja med tentan. Känner mig lite lätt stressad...

Nästa torsdag ska halva klassen ut på middag som avslutning, jag kommer dock tillhöra den andra halvan som inte följer med. Dels för att jag inte har råd, inte tid - måste skriva tenta, och sedan är det inte världens roligaste klass - har verkligen ingen sammanhållning. Tycker vi kunde haft en "billigare" avslutning - det är ju faktiskt inte alla som har fullt lån och en man som försörjer en hemma... men men...

Under de senaste dagarna har jag i alla fall kommit fram till beslutet att INTE läsa förskoleinriktningen i höst. Det är ju faktiskt lärare jag vill bli, och då är det ju det jag ska satsa på, så nu ska jag läsa samhällsvetenskapligt tema i höst och förmodligen NO-ämnena i vår... då har jag verkigen läst alla ämnen, det känns som en bättre satsning! Även om jag väljer bort att läsa förskoleinriktningen nu så innebär det ju inte att jag aldrig kan läsa det...

Nu är det bara två veckor kvar tills jag åker hem till Karlstad... ska bli så himla skönt!! Det är också bara tre veckor kvar tills jag beräknas bli moster, något som kommer bli sommarens höjdpunkt :) Måste ju kämpa hårt för att bli favvomostern med tanke på att Linda kommer att få träffa bebisen såååå mycket mer än mig!

Nej, nu är det dags att sluta slingra sig... det är på tiden att jag tar tag i plugget!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: