Hakuna Matata

2007-05-08
18:30:05

o regnet bara öser ner.../S
Hej hej!
Idag har jag varit sååå trött... ovanligt va :P
Som tur var så spenderades bara halva dagen med lektioner, under eftermiddagen skulle nämligen klassen på studiebesök på en gård ute i Vikingstad. Besöket var jättetrevligt men eleverna var överallt på en och samma gång och hade plötsligt förlorat hörselförmågan. Det var hemskt vad lite många av barnen kunde om landet. En av bönderna som höll i det frågade vilka färger korna kunde ha förutom brun-vit. Då svarade flera elever gröna och lila.... det värsta var att de var helt seriösa, och nu snackar vi ändå om barn som är i 11-13 års åldern!!

Vi fick gå in i ladugården och titta på korna, hälsa på kalvarna, hålla i "nykläckta" kycklingar, hälsa på höns, hästar och titta på maskinerna. En del barn kväljdes av lukten... särskilt en kille var nära att kräkas flera gånger, själv var jag kanske lite okänslig för jag kunde inte råka bli att småfnissa åt honom och hans kamrater som annars är jättestöddiga i andra situationer.
Imorgon ska jag hålla i min sista lektion för den här VFU-perioden, ska hålla i uppföljningen bara och ställa lite frågor för att se vad de lärt sig. Idag avslutade vi temaarbetet tidningen, så imorgon ska jag ägna mycket av dagen åt att kopiera och sätta samman 17 exemplar.
På torsdag ska barnen ha en skogsdag, jag ska tillsammans med min mentor leda barnen som kommer till dammen där vi ska håva efter vatteninsekter....inte så jätteroligt kanske, och jag som är så feg för att ta i alla insekter... får hålla tummarna för att det blir soligt så man slipper stå i ösregn i en hel dag...

Vi klarade oss utan regn under hela besöket men nu under eftermiddagen/kvällen har regnet vräkt ner i omgångar...måste säga att det är ganska mysigt :)

Igår provade jag min nya hudlotion som jag köpte likadan som den jag gav Linda. den var inte alls lika bra som hennes. fattade inte alls varför förrän jag satte mig här förut och ser flaskorna. Upptäcker då att jag köpt duschtvål!!! Inte konstigt att jag inte blev len!!! Så nu måste jag ta mig in till stan och byta, vill ju inte ha två stora flaskor med tvål!!! Så nu snart ska jag återinviga dem men denna gång använda dem i dess rätta syfte.... kanske funkar lite bättre då :P

Idag är Tobias iväg på spelkväll med sina kompisar. Hörde dock att det klirrade en del, och att ena vodkaflaskan var borta så vi får väl se hur bra han lyckas i Risk-spelandet... Själv ska jag njuta av min kväll i ensamhet med att titta på mina TV-serier.

Något  nytt i någon annans liv?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: