Hakuna Matata

2007-05-29
23:36:50

Min feta vovve! /S
Min stackars vovve tvingades till kastrering för några månader sedan pga prostatacancer. Sedan dess har han gått upp liiiite i vikt. Det är nu några veckor sedan jag var hemma och hälsade på, då var han i alla fall ganska tjock och riktigt lat. Jag har pratat med mamma kontinuerligt och hon sa att han faktiskt började bli smalare...

...det var uppenbarligen inte fallet då jag idag fick veta att min kära Golden retriver i dagens läge väger 36,6 kg - 10 kg mer än vi när vi fick honom vid 2 års ålder för 8 år sedan - och 3 kg mer sedan kastreringen.

Fick idag veta att han äter specialfoder för att gå ner i vikt - en säck = 600kr. Utöver det måste han gå på invägning en gång i månaden.... han har alltså gått med i djurvärldens motsvarighet till VIKTVÄKTARNA.... min stackars älskling...

Så i sommar när jag kommer hem så får jagväl anordna ett träningsläger för min lilla goding. Har även blivit tillfrågad att eventuellt sitta hundvakt åt min systers eventuella JRT-valp.... inget bestämt då de inte ens tingat någon än dock...

Nu ska jag nanna!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: