Hakuna Matata

2007-05-19
12:08:27

Ensamma igen. /S
Nu har besöket från Karlstad återvänt hem till sig igen. De kom i onsdags ganska tidigt på kvällen så vi började besöket med en promenad i området... jättemysigt att gå bland de stora ekarna :)

Torsdagen blev det ännu mer promenerande då vi åkte in till Gamla Linköping och gick runt där + en promenad till Valla. Därefter åkte vi en liten bit utanför Linköping till Bergs slussar och tittade på när de slussade båtarna i kanalen. Det var faktiskt lite kul då jag aldrig sett en slussning live... och när man bor precis vid kanalerna så är det ju ett måste att man har sett en slussning. Precis i närheten av slussarna låg Vreta klosterruiner som vi också passade på att titta på Klostrets restaurerade murar. Tyvärr var det mulet och blåsigt och jag
hade självklart inte nog med kläder på mig så jag frös en hel del... men det fick det ändå vara värt.

På hemvägen bestämde de att vi skulle ta vägen runt sjön Roxen... något som visade sig vara en ganska dålig idé då sjön visade sig vara större än vi trott + att vägarna var slingriga och ganska slitna... men det var fint även om resan hem blev lite dryg. På kvällen blev det restaurangbesök med en trerätters middag... supergott! Jag och Tobias åt vitlöksbröd med dip till förrätt, en grekisk lammrätt med färska örter... också jättegott, och när det kändes som om maten skulle börja sippra ut ur öronen var det dags för desserten som var en  suuuuuupergod jordgubbscheesecake.... tyvärr varman lite för mätt för att kunna njuta av den fullt ut.

Igår blev det mer promenerande då vi åkte till Tinnerö eklandskap, det var dock en stor besvikelse då vi förväntade oss enorma ekar, men istället var det lövskog med några futtiga små ekar här och där... då var landskapet fianare här hemma i Lambohov! Därefter blev det en runda på stan tillsammans med Tobias mamma och syster medan Tobias och hans pappa åkte till flygvapensmuseet. Stadsrundan blev väl inte jättelyckad då det bara var hans syster som verkligen ville gå på stan. Tobias mamma var ganska trött och inte särskilt shoppingsugen, medan jag själv är nästintill pank och inte hade råd att köpa något. Men det blev ett par skor inhandlade till hans syster och jag hittade en affär med en massa söta bebiskläder som jag måste köpa något från innan jag lämnar Linköping... mitt syskonbarn måste ju se hippt ut :9

Väl hemma igen blev det lite kladdkaka innan familjen begav sig av hemåt mot Karlstad. Både jag och TObias var väldigt trötta när de väl åkt... är ju inte direkt van vid att det är full rulle hela dagarna och att ha besökt ca 50h i sträck... men det var trevligt i alla fall och det tyckte att vi hade en väldigt fin lägenhet. De ville också ge oss något i inflyttningspresent trots att vi redan fått en stor golvlampa från dem. Så i sommar kommer det förmodligen inhandlas en kaffekokare då Tobias är lite för lat för att orka använda vår tryckkokare. Jag som tidigare vägrat att införskaffa en då jag inte själv dricker kaffe får väl ge med mig...vi får ju de gratis och även om inte jag dricker så vill ju alla andra i min omgivning ha kaffe!

Igår fick Tobias äntligen tillbaks sin dator som han skickat iväg för att få sin nya skärm utbytt. så Nu hoppas vi på att den ska funka, och nu när vi äntligen fått hans dator slipper vi se på våra filmer via datorn, istället kan vi koppla in datorn till TV:n så man slipper känna att benen ska börja brinna av en väldigt varm dator!
Medan alla andra införskaffar nya datorer tror jag att det börjar bli dags att blåsa om min dator... Tobias pappa var det väl egentligen som pikade mig lite...
Så i sommar ska Tobias få äran att fixa en ominstallationen och allt vad som nu behövs göras med den!

Nu är det dags att ta tag i plugget :(

Ps. Linda, jag förväntar mig bilder på alla presenterna! Ds.

Kommentar:
#1: Linda

Säger hon som tagit typ ett kort med sin kamera =P

2007-05-20 @ 09:01:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: