Hakuna Matata

2007-03-15
18:33:38

Kort men lång dag. /S
Idag var min mentor på universitetet och jag hade eget ansvar för klassen. Det gick bra men man blev mycket tröttare än vanligt då man måste minnas alla detaljer själv, det fanns ingen annan att förlita sig på. Lektionerna var inte direkt krävande, då jag jobbade efter deras normala schema, och en av de kortare lektionerna hade jag hejdå-fika och lekte hänggubbe. Det var under barnens sista rast  när halva klassen slutar och man bara har lektion med andra halvan som det blev jobbigt. Under denna rasten var det ingen rastvakt så det innebär att jag fick följa med barnen själv ut. Allt gick bra tills de sista tio minutrarna när jag hör en av pojkarna grina och springades vråla "JAG SKA DÖDA ER!!!!!". Framför honom springer tre av klassens andra pojkar och skrattar. Detta förbättrar ju inte direkt situationen, det bidrar bara till att han ilsknar till ännu mer och skriker ännu högre!
Så där springer jag och försöker få fatt på "mördarpojken" som i sin tur försöker få fatt på de tre retsamma pojkarna. Utspridda över skolgården är femmorna som sneglar lite diskret på oss.

Jag fick i alla fall fatt på pojken men trots att han har mycket små¨knytnävar gjorde det riktigt ont när han slog mig, och han visste precis hur han skulle vrida runt fingrarna på mig för att det skulle göra som ondast. Han slet sig ett par gånger och jagade vidare. Som tur var sprang de till slut in i korridoren och deras fritidspedagog hörde pojken skrika medan jag försökte hålla fast honom. Hon känner dem sedan förskoleklassen, och är även med i klassens arbete så hon känner pojken väl. Hon tog över diskussionen med killarna så jag kunde ringa in resten av gruppen... resten av gruppen bestod av tre flickor.
Tills slut var bråket utrett och även pojkarna kom. Den lektionen började otroligt bra, men den sista halvtimman började de tröttna och det var nästintill omöjligt att få dem att göra något, detta trots attde själva fick välja vilket ämne de skulle jobba med!

När de äntligen slutat passade jag på att rota igenom skåpen och pärmarna i klassrummet och kopiera material. Jag har ju fått tillåtelse att göra det men det har aldrig blivit av då vi alltid har fullt upp med annat, men nu var det ju nästa sista dagen på min praktik i denna skola så då gällde det ju att passa på.

Jag var helt slut i alla fall när jag åkte hem och har sedan jag kom hem bara legat på sängen. Min tur att laga mat idag också... så då får det bli en pizza :P Orkade verkligen inte fixa käk och ta en massa disk.

Nu ska vi hämta den!

Kommentar:
#1: Pumba

Du har det inte lätt du... mördarpojkar på praktiken... usch =D=D=D

2007-03-16 @ 07:02:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: