Hakuna Matata

2007-07-18
19:43:50

Jobb... /S
Nu är jag tillbaka ifrån västkusten och tillbaks till allvaret.... denna vecka började jag nämligen mitt sommarjobb...har haft ångest ett tag och inte blev det bättre när jag väl kom till jobbet och fick träffa de två som jag skulle bossa över...båda två är X antal år yngre och det känns inte som att vi har direkt jättemycket gemensamt + att den ena av dem är så fruktansvärt slö klagar och bara står och glor hela tiden... och jag som T&Sboss - det är inte riktigt min grej att ge order och sedan säga till folk att jobba på när de bara står och glor, gjorde några försök idag men reslutatet blev bara att hon blev grinigare och jobbade om möjligt ännu slöare!

Imorgon är det i alla fall torsdag och den här första veckan börjar närma sig sitt slut.

För att kort nämna något om min vecka på kusten så är det REGN! Tror det kom regn alla dagar utom en...!! Men vi åkte runt till de närmsta orterna och även ut till Kosteröarna. På fredagen åkte vi ut till Tjörn för att hälsa på TObias moster i deras sommarstuga - en riktig lyxstuga på ett riktigt guldställe  med havsutsikt och bara 30 m ner till vattnet.
Under den dagen vi var ute på Kosteröarna kollade Tobias upp sitt antagningsbesked och guess what... han kom in i Linkan!!! Så nu blir det han och jag....
I och med att han kommit in så har sökandet efter ett större boende börjat på allvar men dock utan resultat, är inte så lätt då vi gärna vill bo kvar i samma bostadsområde som nu och där finns inte så många billiga lägenheter... men den som väntar på något gott....

Igår var syster här med lilla Leyah som nu är en månad gammal. Hon har faktiskt växt en hel del och nu är hon vaken mycket mer. Måste dock säga att hon är en liten diva då hon grinar så fort hon inte får ligga som hon själv vill... då är det bara gallskrik som gäller tills man rättar till henne, ibland kan det handla om en så liten skitsak som att hon ligger på fel axel!

Imorgon åker pappa till Norge på fiskeresa, ska vara borta i tio dagar, och någon gång under nästa vecka så ska mamma upp till Sunne för att hälsa på mormor så då blir jag alldeles själv ett par dagar. Känns lite jobbigt - måste man ju fixa all mat själv.... jag vet... bortskämd... men det är så skönt att kunna äta direkt man kommer hem för att mamma har lagat mat.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite.... och Linda, jag har mer Marian Keyes böcker... bara att hämta!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: