Hakuna Matata

2007-07-29
12:43:33

Fortsättningen - "World trade center" /L
image632

Kvällen fortsatte med tacopaj och mammas nyinköpta film "World trade center" med bland annat Nicloas Cage. En film som ska visa hur det var för två poliser och deras familjer. Filmen kunde ha varit bra men som vanligt med amerikanska filmer så ska de förstöra allt med deras patriotiska skit. Ja, det var heroiskt när människor räddade varandra men jag hade förväntat mig att verkligen få se mer av självaste terrordådet. Det blev bara värre av att de skulle skildra vad polismännen drömde/hallucinerade under sina timmar när de satt fast under all bråte. Dåligt skådespeleri förbättrade inte heller saker, den som var bäst Maggie Gyllenhaal som en av fruarna men jag kan verkligen inte med Nicolas Cage som är så otroligt dålig på att agera. Det var en film med bra förutsättningar men ett stort minus ifrån mig!


Kommentar:
#1: Manny

Hahaha, jag tycker den här var mer sevärd än The Guardian. Jag tyckte om att man INTE fokuserade på själva attacken då den är "uttjatad2, nu fick man se den andra sidan, hur alla familjer faktiskt tvingades att vänta ovetandes... I liked it :P

2007-07-29 @ 20:11:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: