Hakuna Matata

2007-02-15
11:13:31

Ännu en kurs avklarad!
Japp, i torsdags (i förra veckan) fick jag ett stort brev på posten som innehöll min hemtenta... och guess what... JAG KLARADE DEN!!!!!! När jag lämnade in den kändes det halvbra, men efter att ha pratat med mina kurskamrater var jag 99,9% säker på att jag skulle få en fet komplettering... men så var alltså inte fallet! Detta innebär att jag nu avklarat 2 av mina 4 inriktningskurser, och hittills så har det gått bra även på den 3:e kursen.

Förra torsdagen åkte jag och min kära sambo Tobias hem till Karlstad för att hälsa på familj och vänner. Det var skönt men då vi kom redan på torsdagen och stannade fram till måndagkväll innebar det att jag satt hemma själv hela måndagen och fredagen då alla jobbade, och min svikarkompis Linda åkte till Norge!!!! :P
Det var i alla fall skönt att vara hemma. Fick lite roliga presenter av mamma och pappa som precis varit i Thailand, fick träffa min numer lite tjocka syster, och självklart pyssla om min numer kastrerade vovve.. Träffade även gamla klasskompisen Jonas för två filmkvällar Jag hann till och med åka en tripp till Sunne och hälsa på mormor, mostrar och kusiner, samt träffa min mosters nya vovve Åska. Dick tyckte det var superkul med en ny lekkompis, han tyckte det var så kul att han faktiskt skällde... låter kanske konstigt, men det är högst ovanligt att man hör ett skall komma ur hans strupe, särskilt i sälllskap med andra hundar då han är en riktig torris som inte brukar bemöda sig med att ens se åt en annan hund. Men den mhär svarta labradortjejen är alltså hans nya kärlek. Jag och min moster skämtade om att han kanske trodde att det var hennes sen en tid tillbaks, bortgångna labrador Labolina som återuppstått (hundar har ingen tidsuppfattning)! Men det kanske var att dumförklara honom lite väl mycket :p

Från och med imorgon till och med mån v.9 kommer jag inte ha några lektioner :D Detta pga av att barnen i Linköping har sportlov, så de som har barn ska kunna läsa in den här veckan och vara med sina barn. Vi barnlösa människor tänkte se till att bli av med en gammal komplettering jag har liggande, samt avklara en kursuppgift. Om så hinns med funderar jag även på en tripp hem till Karlstad. Är dock tveksam då jag fått veta att min föredetta kombo Sofia förmodligen kommer nästa helg. Annars funderar jag på att komma hem torsdag v. 9. Om inte det hinns med kommer jag nog inte kunna åka hem förrän till påsk.

Min budget ser väl kanske inte heller så ljus ut då det kom en massa räkningar denna månad; hyran, elräkning, samt tel och bredband. Tydligen betalar jag för kvartalet när det gäller bredband och telefonin så den räkningen var på ca 900kr. Men vi får väl leva lite snålt nästa månad med mycket havregrynsgröt och pasta. Ska även försöka att sitta lite barnvakt, för att det inte ska bli helt tomt på kontot.

Tobias börjar bli mer hemmastadd här i Linkan nu tror jag, fått lite kompisar. Så i helgen blir jag lämnad då han ska på spelkväll. Men det kan ju vara rätt skönt att vara själv också kanske.

Nu ska jag handla lite innan det är dags att åka tillbaks till skolan igen :(

See U!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: