Hakuna Matata

2007-12-05
14:12:26

Världens undergång är nära /L
image904

Min nuvarande kurs har fått mig att gå ner i en svacka. Livet och världen känns så negativ.
Snart kommer allt dö ut, vi börjar bli överbefolkade, resurserna tar slut och djurlivet försvinner allt mer. Människan fortsätter att konsumera och vi har ingenstans att göra av all vår skit. Behöver vi verkligen det senaste hela tiden? Aldrig förr har vi haft en sådan befolkningstillväxt som nu, klimatet är ur balans och vi har haft fler naturkatastrofer än någonsin på kort tid. Fortsätter vi så här kommer vi antagligen inte ha mat vilket kommer leda till mer krig, epidemier och annat elände. Som lärare har vi ansvaret att föra lärdomen om miljö och natur vidare - vi har chansen att förändra framtiden, men hur realistiskt känns det? Ska jag försöka förändra världen genom att förmedla detta budskap till 7-10 åringar? Hur ska jag kunna göra det när samhället och föräldrar inte lever upp till de krav som krävs för en förbättring? Det är inte lätt att leva "rätt" och ännu svårare är det att vara en lärarstudent med visioner.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: