Hakuna Matata

2007-12-16
15:56:18

Cykeltjuv?!! /S
Stod i köket tidigare idag och spanade ut genom köksfönstret. Noterar då att två cyklar ramlat i stället där man cykel brukar stå... notera att jag skrev b r u k a r för när jag nu tittade ut stod inte cykeln där!!!
Blev riktigt deprimerad då jag inte alls har någon lust att skaffa en ny cykel, speciellt inte vid denna tiden på året då det är utgifter så det räcker och blir över.
Innan jag hinner bli alltför depp så ropar jag på Tobias som kommer och tittar och får då syn på min cykel i grannarnas cykelställ mitt emot! Hur den hamnat där har jag ingen aning om... Jag går i alla fall ut för att ställa tillbaka den och får då se att de har dragit cykeln fast jag har låst den, grejen är att jag har ett spirallås som då trasslat in sig i hela hjulet...!
Då blev lilla jag MYCKET irriterad då det slutade med att jag hade olja över hela fingrarna.

Min teori om hur cykeln hamnat hos grannarna är att någon trodde att cykeln var olåst och tänkte sno den, börjar drar den och märker till slut att bakhjulet inte snurrar, upptäcker låset och dumpar den hos grannen! Skaplig teori....?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: