Hakuna Matata

2007-04-21
19:29:10

Trött idag.. /S
Igår var jag "ledig" så jag passade på att ta mig ner på stan för att leta födelsedagspresenter. Efter ca 2 timmar på stan kände jag mig ganska nöjd med mina inköp. Kan ju inte svara på om du kommer bli nöjd Linda, men jag vet att jag skulle bli det i alla fall :9

Efter shoppingen åkte jag hem och bakade scones till mig och min älskling.... nybakade scones med drottningssylt... kan man få ett bättre mellanmål. Senare på kvällen gjorde jag iordning en tacopaj.... så gott! Är så himla skönt att vi äntligen fått ugn.... jag har verkligen längtat efter att få baka... ja gsom ALDRIG bakar! Efter att ha tryckt i oss mer paj än vad som antagligen anses som sunt, så lade vi oss i sängen och tittade på filmen "Pursuit of Happyness", en verklighetsbaserad film som går från hemlös till mångmiljonär! Jag tyckte den var jättebra, men det är var ändå ingen film som verkligen lämnade ett avtryck efter sig... i alla fall inte för mig. Men den var absolut sevärd!!!!

Idag har jag varit barnvakt under förmiddagen i 2,5 timma. Det var helt okej, men då den yngsta tjejen Sara ÄLSKAR att gunga men fortfarande inte vet hur man får fart på egen hand så är jag alltid helt slut i armarna då jag gungat på henne konstant i två timmar. Den sista stunden sa jag att vi var tvugna att hitta på något annat för jag hade så ont i axlarna. då svarade hon: "- Men Sandra... du gungade ju inte på mig så fort ju...då orkar du väl i alla fall en liten stund till...?". Otacksamma lilla skitunge...två timmars gungande och hon klagar på att jag inte gungade på henne nog fort!!!
När det var dags att cykla hem upptäcker jag att mitt bakdäck är PLATT= punktering! Sämre tajming kunde jag ju inte fått med tanke på att jag ska ut på praktik med början på måndag och tre veckor framåt. jag hade verkligen tänkt cykla alla de dagar vädret tillåter för att lindra det högljudda ekot på mina tomma bankkonton. Som tur är så har vi faktiskt köpt hem laga-punka-grejer så vi har det hemma. Får väl försöka ta tag i det under morgondagen... har dock inte lagat en punktering sedan 4:e eller 5:e klass då vi fick lära oss det av någon extralärare på skolan. Men med min kära sambos assistans så ska jag nog klara det hela.

Idag är Tobias ute med sina poilare, tror de skulle grilla. Själv är jag ju en enstöring och väljer att sitta hemma... just idag beror det dock på att jag är så fruktansvärt trött!!! Förstår inte hur jag kan vara det då jag sov säkert 9 timmar i natt, och en timma i eftermiddags. Men å andra sidan så känner jag mig väldigt skoltrött och sliten efter det här året, det är väl därför jag tvekar så mycket på att läsa ännu en inriktning... så jobbigt att läsa ett och samma ämne i ett helt år!

Mitt pengakonto är tomt som vanligt och som vanligt förstår jag inte varför! Jag misstänker att jag och tobias äter mer och lyxigare än när jag bodde själv men jag är inte säker. Vi hade tänkt samla alla kvitton och se vad hur mycket vi lägger på mat varje månad, men det funkar inte riktigt då vi har en FULL frys så vi räknar inte med att behöva fylla på den något innan vi slutar. Även om jag har billigare hyra nu än förr så måste jag ju tänka på att jag faktiskt inte är dagmatte längre vilket innebär ett bortfall på mellan 400-600 varje månad, och förr satt jag ju barnvakt VARJE helg vilket jag inte riktigt orkat med under det här året så då försvinner det ju också en del pengar. Jag är i alla fall nöjd med att jag hittat ett par jeans, något jag var i stort behov av. Helt pank är jag inte heller då jag har kvar de 500kr jag fick av pappa sist jag var hemma, men de 500kr håller jag stenhårt i för jag vet att så fort man växlar 500kr-sedeln så brukar pengarna sakta men säkert försvinna åt andra håll.

Det känns bra att jag valde att åka hem över Valborg, vet dock inte vad jag ska göra. Jag funderar på att följa med mamma och pappa till Sunne lör-sön då min kusin nyligen fyllt år... men jag vet inte beror på vad de ska göra och vilka som är hemma. Sedan ska jag ju självklart fira dig någon dag Linda!n Mina systrar brukar jag ju hinna träffa också., sedan kanske man ska hälsa på hemma hos Tobias... men det känns som att man får gallra lite... hinner ju inte med allt!

Nu ska jag fixa lite gott till min hemmakväll, och senare ikväll ska jag nog se "Blood Diamond".

Ha en härlig lördagkväll :9

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: