Hakuna Matata

2007-04-04
07:41:49

Lite tur, Polen och Auschwitz /L
God Morgon!
Sitter en stund innan skolan, orkade inte skriva något igår!
Kom hem natten till igår, så jag var väldigt trött. Hade ju lektion mellan 12-16 också! Givetvis.
Blev välldans förkyld i Polen. Låg i feber i helgen men jag tänkte minsann inte missa någonting! =)
Jag har inte riktigt bearbetat min resa ännu så jag orkar inte skriva allt vad jag gjort.
Hade i alla fall en del tur förra veckan, jag mådde bra när jag åkte eftersom jag fick både sommarjobb och vg på examinationsuppgiften. Men det var inte nog med det. När jag satt på bussen till Skavsta kom min lärare fram till mig och Sandra (nummer 2) och bad oss komma bak. Vi blev väldigt nervösa och funderade på om vi gjort något fel! Då, med min tur, så fick vi reda på att de bokat fel och inte hade tillräckligt med sängar på vandrarhemmet så Sandra och jag fick ett varsit hotellrum helt gratis!
Kändes jäkligt skönt eftersom det inte var så bra frukost, få lite badrum och man som 8-10 pers i ett rum på vandrarhemmet!
Där slutade väl min tur vecka för sedan tappade jag mitt örhänge i avloppet och blev sjuk men jag tycker ändå turen väger över! =)

Ha en trevlig dag!
Kram Linda
Här kommer lite bilder från resan:

Detta är en massgrav där 800 barn blev begravda efter att ha mördats för de inte hade rätt näs- och huvudstorlek.




Krematoriet på Auschwitz 1.





Auschwitz 2.





Toaletter och sovplatser.






Auschwitz 1.





Krematorie 2 på Auschwitz 2.






Fler bilder kommer senare....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: