Hakuna Matata

2007-04-21
16:00:56

Hur kunde det hända? /L
Den otroligt hemska massaker som ägde rum i Virgina USA har i alla fall fått mig att fundera över vart världen är på väg. På radion pratade de om hur detta kunde hända? Jag tycker att det är väldigt mycket sån här skit i USA, och igår hände ännu ett skottdrama (NASA). Är det alldeles för lätt att få tag i vapen där eller sker detta överallt i världen men att media inte uppmärksammar dessa? Världens utveckling skrämmer skiten ur mig, och jag hatar att känna mig maktlös vilket jag gör. Det känns som att världen går mot det sämre med klimathot, terrorism och massaker.
Samtidigt undrar jag, är det så hemskt som jag tror eller blossar media upp det alldeles för mycket?
Vad tycker ni?

Detta händer i alla fall allt för ofta.

www.people.com har publicerat bilder på alla offer under massakern. Så sorgligt....

http://www.people.com/people/gallery/0,,20035329_20035543,00.html


Förbättra världen.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: