Hakuna Matata

2006-09-13
16:16:50

Plugget hopar sig... //S
Nu har jag studerat allt plugg som komma skall. Då våra tutorer gjort fruktansvärt dåliga flödesscheman är det jättesvårt att se vad man har att göra, allt står på 3-4 olika ställen i olika häften!!

Jag har i alla fall upptäckt att jag i och med missade mina två praktikdagar förra veckan har en himla massa att göra de två kommande dagarna nästa vecka vilket känns riktigt surt med tanke på att jag vill lära känna klassen innan man utsätter några stackars 7-åringar för intervjufrågor, men tyvärr lär jag inte hinna med det så mycket, speciellt inte med tanke på att de slutar så tidigt om dagarna!

Jag hänger än så länge med ganska bra i litteraturläsningen men det känns inte som att jag har koll på tentan, vi har nämligen fått ett papper med de viktigaste begreppen men jag minns inte att jag har läst om något av dem, och då har jag ändå läst ungefär hälften av litteraturen!

Så som min planering ser ut nu gäller det att försöka ligga lite före om jag ska hinna med att åka till Karlstad den 29/9, vilket jag verkligen vill då jag annars inte hinner hem innan kursen slutar den 27/10. Jag behöver som sagt hem och ladda "batterierna" lite. Men sen är det så mycket annat som ska hinnas med, bl.a. mina joggingtur eftersom jag köpt dyra skor som jag vill använda så mycket som möjligt innan snön. Sedan bör jag sitta barnvakt 1ggr/helg för att få ihop lite pengar, jag ska boka klipptid, MÅSTE hitta ett par byxor, städa lägenheten, lördag ska jag träffa Joss och Ludde.
Överhuvudtaget att hinna med alla vardagssaker. Sedan har jag en kompletteringsuppgift från en gammal kurs som hänger över mig innan jag blir godkänd i den kursen, vet inte när jag ska hinna med den!!

Mitt mål är i alla fall att hänga med i den här kursen och ändå hinna åka hem till karlstad samt känna mig säker inför tentan. Vi får väl se hur bra man lyckas!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: