Hakuna Matata

2006-10-16
18:23:22

Hur mycket är det värt? //S

Vet inte om jag nämnt det i bloggen eller ej, men jag har nu bestämt mig för att börja leta eget boende mer aktivt från och med nu. Mest på grund av att jag insett att det kan ju faktiskt dröja flera månader innan jag får något.

Nu när jag tittar på lägenheter har jag svårt att se någon gräns. Hur mycket kan jag betala för eget boende?? Har tittat på flera 1:or men det skiljer ju så enormt mycket i priser, det finns de för strax under 2000kr men de är oftast inte större än 25kvadratmeter, vilket jag tycker är för litet, jag vill nog ha ett boende som är minst 30kvadratmeter.
Idag hittade jag en 2:a på 55kvadratmeter i Ryd som ligger på 3322kr/mån http://marknad.stangastaden.se/images/pdf/MAR2_55_0A.pdf, och majoriteten av 1:orna ligger ju på 3000kr så jag vet inte vad som är värt att betala för?? Att skaffa en 2:a på 55kvm för 3322kr eller en 1:a på kanske 43kvm för 3162??

Varje krona man sparar varje månad gör ju jättemycket men samtidigt känns det idiotiskt att snåla in på 160kr! Ja det är klurigt... svårt att veta vilka lägenheter man ska göra intresseanmälningar på när man bara får tacka nej till lägenhetserbjudande 4 ggr, 5:e gången man tackar nej förlorar man nämligen alla sina köpoängen.

Någon som har förslag på vad man ska gå efter???


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: