Hakuna Matata

2006-11-10
23:15:14

Lååång dag! /S
Dagen har varit så himla lång, och det beror inte på att jag haft fullt upp. Snarare raka motsatsen. Jag har ingen litteratur att läsa då jag redan ligger före, och jag har redan förberett mig för VFU:n. Jag har inte råd att köpa något så det var ingen idé att åka till stan... det skulle bara gjort mig deprimerad. Så hela dagen har jag gått runt i lägenheten och gjort ingenting.

Nu på eftermiddagen hörde jag en bekant röst i köket... Det var Dianas mamma som kommit på besök... igen! Känns inte som att det var särskilt längesedan hennes föräldrar var här. Jag tyckte jag hörde dem prata om att hon skulle stanna ända fram till och med måndag.

Jag har ingenting emot att familj och vänner kommer på besök men jag vill gärna bli förvarnad. Och det får gärna gå någon månad mellan dessa besöken. Och det är skönt om de inte vara längre än två nätter. Sedan är det ju en fördel om besökarens närstående är hemma och underhåller besökaren. Detta gjorde dock inte Diana som stack iväg på fest vid 18.30!! Då blir det lite jobbigt för oss som är kvar hemma för det känns taskigt att stänga in sig på rummet och låta stackars mamman sitta själv i vardagsrummet.

Det är inte det att Dianas mamma är otrevlig, tvärtom, hon är jättetrevlig. Men ändå... jag kände kanske inte för att spendera kvällen med henne. Jaja.. nog tjatat om Diana och hennes mamma, nu är det som det är och jag kan bara konstatera att det ska bli skönt med egen lägenhet!

Pratade med Tobias förut, som vanligt ringde jag honom mitt i maten! Fattar inte... det spelar ingen roll när på dygnet jag ringer honom så är han alltid upptagen med något, går vakt, äter, på väg ut med kompisarna. Och nej... det är inte det att han inte vill prata med mig för han ringer alltid upp en kort stund senare.

I alla fall pratade vi lite om våren men som vanligt har han inget definitivt beslut. Han berättade dock att han nog ska söka till Internationella Minröjningsstyrkan eller vad det heter. Det känns ju inte så kul, men enligt Tobias så handlar det om att man står i beredskap ett år och bara det är bara 6 veckor av de året som det är helt säkert att man gör något (får dock betalt för hela året). Han sa också att det nästan aldrig händer att de faktiskt åker någonstans... men jag vet inte... gillar inte att arbetet går ut på att röja minor... I alla fall så har han tänkt plugga samtidigt i så fall och flytta hit i vår i så fall. Så jag har väl lite delade känslor inför det hela... det låter ju ofarligt när han pratar om det och det skulle innebära att jag fick bo med honom och vi äntligen får ett normalt förhållande.
Men samtidigt litar jag inte helt säkert på att han säger sanningen om vad arbetet går ut på... jag tror det finns en risk att han förskönar bilden av arbetet för att inte göra mig orolig och då slippa mitt tjat.

Ja ja... har inget att rapportera  mera... jag lever ett trist, händelselöst liv... :) Mitt liv förgylls dock lite de dagar man kan läsa någon annans inlägg i bloggen än mina egna...det var en pik Linda om du inte fatta det :P

Kommentar:
#1: Pumba

Knäpp kombo

2006-11-11 @ 19:04:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: