Hakuna Matata

2006-05-06
10:01:03

Sommar, praktik och kalas /L
Lördag, åh härliga lördag!
Denna vecka...hm.. ja, började måndagen med förkylning och att Jason fyllde 25 år. Allt var lungt då den åldersnojiga födelsedagsbarnet inte ville fira alls, han fick dock en tröja av mig (som jag använt för att det är för skön) =) På tisdag sjukskrev jag mig, kunde inte gå pga av feber. På onsdag fyllde jag ju 20 år! Dagen var lugn, och eftersom jag var sjuk så gjorde vi ingenting speciellt heller. Mormor kom vid halv sju på tårta, Anette kunde inte komma för hon var dålig.

I torsdags när jag återvände till skolan jag praktiserar på hade det skett en incident som kom att förändra lite grann. En elev hade nämligen försökt bryta armen på min handledare så han kommer inte tillbaka till klassen och hon hade satt in vikarie för vissa lektioner. Ja, jag vet, men erfarenheter ger färdigheter. Jag vet efter den här praktiken mer om menorskapet än själva undervisningen, men det är bra det också!
Jag fick i alla fall sedan på eftermiddagen gå på en teater niorna gjort, jättebra! Så jag slutade tidigare och det var väldigt skönt!

Igår var dagen lugn, jag hade svensk lektioner och försökte i mitt minne hjälpa till så mycket som möjligt med adjektiv, substantiv och allt som hör till det. Jag hade totalt glömt bort positiv, komerativ och superlativ grejen så jag stod som ett frågetecken mest hela dagen. Min andra handledare ( i svenskan) föreslog att jag nästa vecka kunde få undervisa, och välja vad jag ville ta... hon nämde några saker och jag kände att shit, ska jag kunna det där om några år utan till =) Nästa vecka ska jag undervisa sexan i satsdelar.
Jag ska alltså stå framför tavlan och prata om subjekt, predikat, objekt och allt som hör till. Att berätta om det är en sak med när de börjar ställa frågor, det är då det blir svårt!
Som igår när en elev undrade om "tillsammans" var en substantiv... ja, det var inte så lätt att svara på rak arm. Sedan ville han inte ha min hjälp för han litade mer på den orginala läraren än mig, vilket jag förstår men det kanske inte blir så bra i mitt betyg ifrån praktiken =)
Jag försöker i alla fall!

Igår eftermiddag kom farmor, hennes gubbe Björn och pappa. Jag fick massa paket, vilket jag tycker är väldigt roligt... =) Jag fick en karaff, 4 matchande glas, en strykbräda, bakformar, 8 djupa och 8 vanliga tallrikar, blommor, kräftor och pengar =) Så nu väntar jag bara på presenten ifrån Anette så är jag färdig =P Efteråt gick vi ut och åt mat, jag åt så jag inte kunde gå och jag hade ont i magen när jag vaknade. Pepparstek med pommes och bearniesesås och till efterrätt kladdkaka... mår illa av att tänka på mat =D

Idag arbetar Jason, pappa skulle bo på statshotellet idag så han hör kanske av sig sedan.

Ha de bra alla glada ute i sommarvärmen!

Puss och kram
/Linda-som-fyller-år-och-firar-det-i-en-vecka

Ps. Jag fick blommor av min moster när jag fyllde år, jättefina! Stina gillade dem också! Ds.




Kommentar:
#1: Manny

Hahaha.... de översta bilden på Stina ser man verkligen en ond blick.. en som får en att frysa av skräck... hahaha!!

2006-05-06 @ 10:45:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: