Hakuna Matata

2006-05-25
10:50:38

Äntligen hemma! //
Ja nu äntligen är man hemma i Karlstad igen!
Igår skrev vi på vår B-uppsats, men då de andra tröttnade efter bara en timme så blev det inte särskilt mycket gjort. Det var lite irriterande för då hade jag egentligen lika gärna kunnat ta en tidigare buss men istället fick gick jag runt i lägenheten i tre timmar och väntade på att få åka!

Väl på bussen blev det självklart en jobbig resa... första biten till Norrköping var det en jätteskön buss med underbara säten, var precis som att sitta i en mjuk fåtölj men väl framme i Norrköping efter 40 minuter var det dags för bussbyte. Jag satte mig ner och lutade ner sätet innan någon hann sätta sig bakom mig. Underbart tänkte jag... men självklart kommer det en halvflintis gubbe och sätter sig framför mig och fäller sitt säte så långt ner det bara går!! Jag som normalt har svårt att få plats med mina långa ben fick ju verkligen inte plats med dem då. Det värsta var att idioten vände sig om och tittade på mig, men brydde sig inte omatt jag såg ut som en dubbelvikt räka!

Efter några timmar var vi framme i Örebro och bussbyte igen. Skönt att slippa Jobbiga Farbrorn, men istället var det någon del av bussen somenvist vibrerade de sista två timmarna hem... och det lät verkligen högt!!
Väl hemma blev jag upphämtad av Jan, syrrans sambo, och hemskjutsad till mamma och pappa, där mina systrar sydde en kjol... utan vidare framgång dock.
Efter en timmes fika med familjen kom Tobias och hämtade mig klockan 22, och vi åkte hem till honom. Skönt att äntligen träffas igen, var så länge sedan sist!

Jag har börjat med en jobbig ovana. Varje morgon vaknar jag en gång i timmen från klockan 04.20. Det är samma sak varje morgon... SÅ irriterande! Trodde det berodde på stress över tentan, men imorse var det samma sak, skillnaden nu var att jag låg bredvid en person som sov sååå djupt.... och jag blev sååå avundsjuk! Kanske är jag lite stressad över tentaresultatet, men det kommer jag ju inte få förrän den 9/6!

Nu närmar det sig avslutning och Sofias flytt... kommer verkligen bli skittråkigt när hon flyttar! Sofia förresten, jag pratade med Tobias igår om ditt förslag om ett polygamiförhållande... han var helt på! Men han vill inte ha dig och Diana som nanny till våra möjligtvis framtida barn =p

Idag ska vi på släktkalas... jippie! Ska ändå bli lite kul att träffa mormor och kusinerna, ser dem ju inte så ofta längre. Och det är ju bara över dagen + att Tobias följer med så jag behöver ju inte "offra" min tid med honom. Vi har i alla fall bestämt att komma hem redan ikväll, så vi kanske visst kan träffas en stund imorgon Linda. Det positiva är att jag nog inte åker hem förrän på måndag och Tobias åker ju på söndag så då har jag ett dygn som är Tobias-fritt, som jag tänkte fylla med Linda-tid =D

Ringer dig imorgon gumman!!

See you guys!!

Kommentar:
#1: Sofia

Inte ha mig som nanny...det va det värsta!

2006-05-26 @ 22:08:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: