Hakuna Matata

2006-03-04
21:53:19

Helgen med Linda! /S
Ja den här helgen är Linda här om ni missat det! Då vi båda är nästintill panka så har vi inte gjort något. Igår tog vi en tripp till IKEA... älskar att gå runt bland alla möbler och de iordninggjorda rummen och drömma om hur man kan ha det den dagen man kanske bor i hus eller ialla fall är färdigutbildad och man har ett jobb så man kan köpa lite nytt.
Våra inköp var inte mycket, det enda jag köpte var ett skohorn för 10kr, och Linda köpte lite vykort och några krokar.
Väl hemma igen bakade vi pizza... den hade blivit supergod om vi inte hade bränt den! Musikalen Chicago visades på TV så det blev en skön och framförallt billig hemmakväll.
Idag tog vi en promenda genom universitetsområdet och till Gamla Linköping, sedan for vi in till stan.
Då vi båda som sagt var nästintill panka så hade vi inte tänkt göra några direkta inköp. Det enda jag skulle ha var en bok till min kurs, men givetvis så var den slut överallt! Så mitt enda inköp var en bakplåtsduk... blir lite expriment, är en duk som man ska ha istället för bakplåtspapper...den kunde användas upp till 1000ggr vilket i stort sett betyder en hel livstid för mig!!!

Eftersom Linda ska åka hem imorn och vi inte har gjort något särskilt så lyxade vi i alla fall till det lite grann och gick och åt lunchbuffé på en kinarestaurang... jättegott! Tyvärr åt vi så mycket vi orkade och lite till för att verkligen tjäna in våra 100kr.

Nu ligger vi här... jag vid datorn och Linda ser på filmen Timmarna.
Imorgon förmiddag så är det dags för henne att lämna stan och då är det dags för mig att sätta igång med mitt tentaplugg på allvar! Jag har fyra dagar på mig att plugga in tentan så jag hoppas att jag ska klara det, vore grymt pinsamt att behöva göra samma tenta en tredje gång + att jag redan har fukkt upp med den andra kursen!

På måndag är det dags för mig att ha Frodo igen... undrar hur det ska gå? Igår när jag hade honom här så morrade han åt både mig och Linda helt utan anledning, och jag hade svårt att läsa av honom och veta om han var arg och hotfull eller om han bara morrade utan anledning. Men det återstår väl att se... får se vad hans ägare säger imorgon eftermiddag om jag träffar dem....

På torsdag efter tentan är det äntligen dags att åka hem till Karlstad! Känns som om det var en evighets sedan som jag var hemma senast. Det värsta med att åka hem är att man vill göra så mycket på så kort tid, man vill träffa så många! Speciellt denna helgen eftersom det var så länge sedan jag var hemma och eftersom jag har så mycket på den här kursen vet jag inte när jag kommer ha tid att åka hem igen, eller när jag kommer träffa Tobias igen!

Nu ska jag återgå till filmen...



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: