Hakuna Matata

2006-03-10
18:13:28

Fotvärk och Stina vs Sandra


Hej hopp!
Idag är det freeedag! Jippi säger jag!
Sandra var här tidigare idag och hade med sig en inflyttningspresent!.... 4 månader för sent.. haha :))
Men jag blev lika glad för det! Fina rosa blommor och en fin kruka som passade jättebra in i mitt kök.

Jag fick under hennes visit ta kort på henne och Stina tillsammans! Som ni kan se här ovanför! :D

Ja, Jason jobbar till sent ikväll så jag är all by myself.
Jag måste plugga men hur kul är det på en skala 1-10?

Förut hade jag råkat suttit för länge på min fot så när jag skulle resa mig upp och gå så kände jag inte av nåt och hela foten vek sig och jag trampade på, så nu har jag skiiiiitont. Men det är ju jag!
Klantarsle.

Igår var det torsdag och skola. Vi hade halvklass och skulle "redovisa" våra berättelser, jag hade ju valt min gripande historia om bussolyckan en vecka innan. Min publik var hänförda och skrattade med jämna mellanrum. Jag lyckades rätt bra tror jag :)
En tjej i min klass hade skrivit en "novell", mer som ett kapitel ur en bok, som hon läste upp. Hon kunde texten utantill så man kan väl inte direkt kalla det läste. Ialla fall så blev alla helt tysta när hon var färdig varpå vår svensklärare kläcker;
- Visste ni att vi hade en sån duktig författare ibland oss?
Alla blev helt chockade över hur otroligt duktig hon var, och när en svensklärare på universitetet är imponerad så kan man ju tänka själv vad bra det var.
Jag blev rätt avis kan jag tala om, önskar jag också hade skriv-talang! Ångest...

Nej, jag måste faktiskt plugga nu.
Skriver nog senare... hehe....

Puss och kram
Linda

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: