Hakuna Matata

2006-06-25
12:34:07

Typiskt midsommar! //S
Denna evigt ångestframkallande helg! Tankar kring hur man skulle fira midsommar började snurra i skallen för säkert två månader sedan.... ju närmare denna festhelg man kommer utan några planer desto mer stress och ångest över att man faktiskt BORDE se till att fira den.
Vid närmare eftertanke insåg jag att jag nog inte upplevt en enda midsommar som levt upp till mina förväntningar. De två senaste somrarna har jag firat midsommar uppe i Sunne tillsammans med släkt och mina systrar och deras kompisar.

I torsdags kom äntligen Tobias hem... har längtat jättemycket efter honom den här veckan av någon anledning... kanske är för att man vet att han kom för att stanna en längre tid denna gång. Klockan 00.00 hämtade han mig i alla fall och vi pratade lite om vår kommande Bulgarienresa innan vi somnade.
Fredagen regnade det på förmiddagen så kära far kom och hämtade mig då Tobias skulle med sin familj på midsommarfirande i Arvika. SJälv åkte jag med familjen till mormor i Sunne. Vi hade planerat att grilla framemot kvällen, och trotsade de tunga blygrå molnen genom att resa ett litet partytält.
Precis som alltid när man är väl förberedd för regn så kommer det inte. Det blev en lugn kväll med mygg, grillat och lite småprat... över lag en riktigt trevlig kväll.
Gick och lade mig vid 00.00 men blev väckt en timme senare av att syrrans sambo ringer och snackar en massa skit om att han badat... hade nog blivit en nubbe eller två för mycket där =P

Lördagen blev det mer mat med släkten och en supergod jordgubbstårta. När hela släkten var samlad passade vi på att hjälpa mormor med trädgårdsarbete som gräsklippning och häckklippning. Jag agerade arbetsledare åt min syster som klippte häcken... av någon anledning verkade hon inte uppskatta min insats =P

Igår kväll blev det film med mina systrar med respektive och alldeles för mycket snacks! Efter det bar det av hem till Tobias, och idag sitter jag själv vid hans dator medan han är med sin far och tjärar båten, sedan ska vi till Kil oh hälsa på hans farmor och farfar.

Imorgon blir det till att växla pengar och inhandla det sista inför resan, och på kvällen har jag fixat fribiljetter till den nya vattenparken i Sunne så då ska jag dra med mig pojkvännen eller dig, Linda. Tobias verkade inte alltför entusiastisk så det blir nog du som får följa med tjejen(hör av mig ikväll)!

Ha det bra!

Kommentar:
#1: Sofia

Sakna Tobias...Men inte mig minnsann...Det ska jag komma ihag!:)Lat som en ganska trevlig midsommar anda! ( Finns inga a har, a med prickar alltsa. Sulle va det pa det senaste ordet, inte anda alltsa..)Sjalv kan jag beratta att jag fira midsommar i jungeln i en bambuhydda :) fast det var jattekul faktiskt - det ar inte sa ofta man dansar sma grodorna infor en massa engelsman i jungeln inte...Allt bra har annars. Mycket hander. Har klappat en tiger...Hoppas ni far det bra i Bulgarien! Ha det bast tjejen!KRAM!

2006-06-26 @ 08:44:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: