Hakuna Matata

2006-06-02
21:49:42

Shopping och buppgrupp! //S

Idag var det för första gången på länge jättefint väder, riktigt varmt också! Var helt chockad.. hade förväntat mig ännu en regning dag att spendera inomhus. Frukost åt jag tillsammans med Sofia som varit ut kvällen innan. När jag berättade att jag tänkt åka ut till Tornby och kolla skor ville hon också med och jag utmanade henne att se vem som var färdig först... Sofia är nämligen väldigt dryg när hon ska göra sig iordning, jag blir alltid klar före henne, trots att jag går upp mycket senare.
Som vanligt blev dock jag klar först, men vi hann i alla fall med bussen 10.03 som jag tänkt mig.
Väl framme i på skopunkten=skoparadiset var det bara att börja frossa. De skor som jag egentlig54542-120en tänkt mig passade inte =( Men jag hittade ett par som var underbart söta och underbart bekväma och underbart billiga! Kanske inte är en så smickrande bild, men de är i alla fall jättesöta!
När vi ändå var i Tornby smet vi även in på IKEA för att kolla in deras rea, men vi hittade inget av intresse. Kollade även lite kläder. Sofia köpte en reseguidebok inför sin uppkommande Thailandsresa. Innan vi åkte hem köpte vi en varsin mjukglass....underbart gott!!

Väl hemma vid 13.00 hämtade jag Frodo och gick sedan hem och städade köket, är nämligen min tur att städa lägenheten men jag var alldeles för trött för att göra det idag. Efter lite vila och plugg gick jag vid 17.00 iväg och lämnade Frodo, innan jag gick till Jossan. Istället för att som normala 20 åringar gör en fredagkväll och festar, så skulle min lilla buppgrupp träffas för att fortsätta att skriva på vår B-uppsats. Arbetet gick riktigt bra, och Josefine hade som vanligt dukat upp med kakor och bullar, hennes sambo David servade oss hela tiden! Mitt under skrivandet kom hela Jossans familj för att lämna deras hund då de skulle till Stockholm. Så då tappade vi lite fokus och mitt oich Luddes mål blev istället att försöka bli kompis med Gremlin, dalmatinervovven.
Vid 21.15 orkade vi inte längre, men vi hade hunnit med det vi planerat och både jag och Ludde hade vunnit hundens förtroende =)

Så nu sitter jag här i en tom lägenhet då de andra tjejerna är på fest. Men det är ganska skönt att vara HELT själv ibland, men det känns dock konstigt att man snart ska hem över sommaren och att Sofia inte kommer finnas här i höst.

Imorgon ska buppgruppen träffas här och skriva ännu lite till, vår förhoppning är väl att bli klara med uppsatsen under helgen.
På kvällen ska vi sedan ha en sista kollektivkväll, det är nämligen sista helgen som alla tre är här samtidigt =(

Angående Hamnfestivalen, så tror jag det är nya arrangörer i år, så det kanske inte är ett helt spikat program än? Jaja... vi ses!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: