Hakuna Matata

2006-06-24
18:03:20

Min patetiska midsommar /L

Jag hade planerat och sett fram emot en härlig midsommarafton.
Men.
Jason vände på dygnet och sov. Joakim var på LAN.
Mamma åkte på morgon ifrån Stockholm och var jättetrött, men hon ställde trots allt upp.
Det regnade och regnade. Till slut blev det uppehåll och mamma och jag tog vårt pick och pack och drog till stranden. På vägen dit regnade det. Bådade inte gott.
Väl framme satte vi igång med grillningen. Cero njöt och Stina lekte i skogen.
Det regnade lite till och mamma tog fram paraplyet för att täcka över maten. Då började myggen och knotten komma fram.
Till slut såg mamma riktigt förbannad ut. De bet henne hela tiden.... hehe....
För att äta placerade vi oss i backluckan på bilen. Vi såg patetiska ut.
Till slut såg mamma, att ett gäng som placerat sig längst bort, började plocka ihop sina saker, och sa till mig "Ät upp nu innan de kommer hit och ser oss". Jag slängde i mig maten och vi försökte få bort allt sanbbt. Då insåg vi att en viss dam inte hade någon som helst tanke på att åka hem ännu. Stina sprang runt oss och vi kunde inte fånga in henne. Som tur var fick mamma tag i henne till slut.
Stina och Cero sov gott hela natten efter en sån "händelserik" dag.

Ja, det var en patetisk midsommar men j*klar vad jag/vi har något att skratta åt. 

Puss och kram
/Linda


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: