Hakuna Matata

2006-06-01
15:17:35

Kursbetyg = U //S
Ja, i sommar när kursbetyget kommer så kommer det vara precis det som står... ett stort U som i underkänt! Jag har visserligen inte fått svar på tentan men idag gick tutorn igenom hur de gått tillväga när de bedömt tentorna, och då insåg jag att det inte ens är någon idé att hoppas på ett godkänt!
Jag blev dock förbannad... på en av frågorna kunde man tydligen få godkänt även om man inte svarade på frågan utan skrev lite allmänt om ämnet!
Då får man väl berätta det innan... kan man inte frågan så svarar man ju inte! Jag svarade på frågan så gott jag kunde men det kommer ju aldrig räcka till ett godkänt, men hade jag fått den här informationen innan så hade jag klarat den frågan galant!!

Inte nog med det... nu har de kommit fram till att man inte alls får omtenta bara de frågor man inte blev godkänd på, utan måste tenta om hela tentan!! Så idag tappade jag lusten för allt... nu vill jag bara åka hem och lämna den här stan ett par månader.
Men det går ju självklart inte då vi är mitt uppe i en uppsatsskrivning! Igår fick vi ganska mycket gjort, och idag ska vi fortsätta skrivandet. Inte nog med att jag kuggat min tenta, på torsdag nästa vecka har vi opponering och den grupp som ska opponera på oss kommer förmodligen såga oss vid fotknölarna, inte för att arbetet är dåligt utan för att de är såna som personer!

Idag är det 1 juni också, och den vanliga stressen över vad man ska göra på midsommar börjar komma smygande.... det enda jag vet är att Tobias ska vara på annat håll.

Men nu ska jag käka lite innan det är dags att gå hem med Frodo och sedan åka till skolan och träffa min buppgrupp!

Linda... nästa helg blir det definitivt "den lilla kyckligen"!! =D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: