Hakuna Matata

2006-06-27
11:48:39

Bulgarien here we come! //S
Igår var vi iväg till den nyöppnade vattenparken i Sunne, jag, Tobias och Linda. Efter en stunds bilåkande var vi framme och redo att kasta oss ut i vattnet... eller ja.... i alla fall fram tills dess att vi faktiskt fick syn på de höga eländena!! Hu... jag med min höjdskräck! Vädret lockade inte heller direkt till bad med en himmel full med gråa moln. Efter att ha stirrat på de färgglada rutschkanorna och de 3000 människorna som vimmlade omkring på området började vi i alla fall med att byta om, därefter hoppade vi i "floden" som med strömmar förde oss runt runt i en ränna... lite lagom roligt.

Sedan var det dags... vi började med den största rutschkanan av den enkla anledningen att man fick åka i en flotte alla tre.... ska jag dö ska jag f*n dra med mig andra i fallet!!
Väl igång iväg genom  ett kolsvart rör hördes vi förmodligen ganska lång väg... i alla fall jag och Linda som vrålade för fulla halsar av skräckblandad förtjusning!
Därefter blev det fler åk i de olika kanorna, men jag höll mig till de man fick åka med badring... lyckades inte komma över min rädsla helt. Anledningen till att jag vågade åka flera av dem var att min 6-åriga kusin var där och berättade att hon åkt ALLA rutschbanor.... vad annat kunde man göra än att bevisa att man minsann är minst lika modig som sin 14 år yngre kusin!
Efter några timmar var det dags för en 7 mil lång bilresa hem.... tar bara 50 minuter men efter allt badande var jag ganska trött i huvudet.

Idag var jag tvungen att stiga upp klockan 07.00, vilket för mig var rena tortyren (kan du tänka mig min trötta nuna, Sofia!). Anledningen till denna tortyr var att vi håller på att byta ut alla fönster hemma och jag var tvungen att ta emot snickarna, klockan är nu 11.41 och jag är grymt trött på att sitta husvakt... som tur är så är det bara regnrusk ute.

Inatt klockan 00.30 ungefär avgår bilen mot Arlanda för att 07.00 sitta på planet mot Bulgarien. Har inte packat än, men det hinns väl antar jag.

Sofia, jag saknar dig VISST även om jag inte nämnt det! Inser att man tar efter folk mer än man kanske vill... hm...om kvällarna har jag nu en förmåga att börja studsa... eller kanske rättare sagt hoppa.... men bara om ingen är i närheten... så det är kanske därför  jag klarar mig så bra utan min skorrande lilla smålänning =P !

Nu ska jag.... göra något....!

Ha det bra allihop.... Pusselipuss!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: