Hakuna Matata

2006-12-02
23:16:28

Filmtips! /S
För en gångs skull så tänkte JAG komma med ett filmtips!

Jag och Erica har precis sett filmen "Den vita massajen" som vi båda tyckte var jättebra, framför allt intressant.  Jag har alltid velat läsa boken men det har aldrig blivit av, och nu har den alltså kommit på film.

En ung, framgångsrik schweizisk affärskvinna reser på solsemester till Kenya med sin fästman. Hennes liv tar en oväntad vändning när hon träffar den stolta samburu krigaren Lemalian och blir upp över öronen förälskad i honom. Ödet har fört dem samman och på ett obeskrivligt sätt vet hon att hon hör hemma i Afrika och med Lemalian.

Om han vill ha henne är hon beredd att ge upp hela sitt gamla bekväma liv och leva med honom i hans hemby. Carola och Lemalian försöker övervinna kulturkrockar och hårda prövningar, och tillsammans upplever de stark passion och stor kärlek.

Så det här är en film jag verkligen kan rekommendera om man vill se en film som skiljer sig från andra i handling. Det negativa var väl att jag nu verkligen vill komma till Afrika någon gång... något som är ganska dyrt :P




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: