Hakuna Matata

2006-04-26
14:24:52

Hårt arbetande Linda
Ja, Hej...

Jag har inte skrivit på några dagar. Främst för att jag har varit helt slut efter en dag som lärarkandidat.
Jag har min första praktikperiod just nu, hamnade på en stor skola, nära hem som tur är. Tillsammans med min handledare undervisar vi en klass i 6:an, 7:an, och två 9:or. Personligen trodde jag att det var niorna som skulle vara värst men nej, det är de minsta. Men idag fick jag reda på att den klassen är väldigt extrem.

Igår råkade jag ut för en liten incident där jag hamnde i en konflikt med en elev som vägrade sluta kassta pennor på sina klasskamrater. Ingenting fungerade så när jag kom hem var jag så frustrerad att jag bara började gråta. Man blir så frustrerad i sånna situationer att man vet inte hur man ska göra eller hur man ska lyckas kontrollera sig. Idag försökte jag hålla mig undan eleven.

Skolan är väldigt bra annars, jag hade väldigt förutfattade meningar innan jag kom dit, men nu känns det bra. Den är väldigt fin och fräsch, deras lärarrum är mycket bra för där får man dricka choklad hela dagarna! =P haha...
Jag slipper även ha med matlåda för jag får äta där, och det är god mat, vilket det inte brukar vara på skolor.

Nästa vecka fyller jag 20 år! =) Längtar... *systemet*
Fick en dvd/vhs - spelare av min älskade sambo i förrgår! Så nu kan jag se och spela in filmer/dvd igen!
När jag fyller år så kommer jag inte få så mycket tror jag, har fått väääldigt mycket nu redan =)
Köpte födelsedagspresent till Jason igår också, hoppas han blir glad. Jag tycker den var bra iaf! =)

Idag ska jag klippa mig, har inte klippt mig på ett halv år så det är väl dags nu. Kan knappt kamma igenom håret längre!

Snart kommer Sandra...*väntar*... då ska det bli sprit i stora lass =P haha...

Hoppas ni alla mår bra!
Kramkram
/Linda-utan-krafter-snart


Kommentarer:
#1: Anonym

Lugnt tjejen, säkert 99% av dina kursare kommer under sin VFU hamna i liknande situationer. jag hade en igår när två grabbar började bråka, och killen som startade vägrade be om ursäkt... va gör man då när lektionen precis ska börja??! Antar att du i mitt inlägg insåg att jag inte ska hämta T på flygplatsen, så vi ses på lördagen istället!

2006-04-26 @ 18:53:07
#2: Eelena

Lägg till mig på msn då knaso..

HEJ! Jag har haft en rätt lugn vecka. Ungarna är som ungar är mest tycker jag. Kom och var på min skola, där är dom ok =) Jorå, nog kom vi hem alltid. R fick slagga på min soffa, vågade inte skicka hem henne själv.

När fyller du år? Jag väntar på FIESTA!

Krams E

2006-04-28 @ 19:05:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: